2010. július 1., csütörtök

JÚLIUS 1 - AZ ÖSZVÉRMEGOLDÁS NEM JÓ






Az amerikai repülő autó éppen olyan rossz megoldás, mint a Fidesz-kormány, amely sem magyar, se nem nemzeti. Ez az öszvérautó, ahogy a képeken is látszik, elég beteg dolog, mert sem autóként, sem repülőként nem tudja azt nyújtani amit igazán kellene.
A GÉP ADATAI
A hatóság a könnyű sportrepülők közé sorolta, annak ellenére, hogy 55 kilóval meghaladja a kategória 600 kilós felső súlyhatárát (terhelten). Ez a besorolás azért volt fontos, mert így sokkal több vevőt szerezhetnek, hiszen ezzel mindössze 20 repült óra után kaphat rá vezetői engedélyt a pilóta. A jármű átalakítása egészen egyszerű, miután szárnyait gombnyomásra fél perc alatt felhajtja. Közúton a Transition elsőkerék-hajtású járműként halad, mozgatásáról ugyanaz a 100 lóerős Rotax motor gondoskodik, amely a levegőben a hátul elhelyezett légcsavart forgatja. Hagyományos benzinnel üzemel. Közúton maximális sebessége 105 km/óra, de a levegőben 185 km/órás sebességgel haladhat. Egyetlen tankkal 700 kilométert képes megtenni a levegőben, a földön 970 km-re juthat. A kétszemélyes gép 200 kg súlyt vihet. A felszálláshoz 500 méteres pálya kell. Persze ez sem lesz egyelőre a mindennapok használati eszköze, tekintve, hogy az ára 194 ezer dollár (45,2 millió forint).(vezess, részlet)