2010. március 25., csütörtök

MÁRCIUS 25 – IZRAELI KÉMGÉPEK RÖVID TÖRTÉNETE

AZ ÜGY LEZÁRULT
FELEJTSÜK EL?


A zsidó provokáció ügye egy hétig tartott. Gyorsan levették a napirendről. Mi azért visszaidézzük a gazemberség főbb eseményeit röviden, mert ebben kristálytisztán látható a hazai cionsajtó együttműködése ebben a bűnözésben, amikor az állami bűnözést hallgatásukkal támogatták és nem tették föl a valódi kérdéseket. Megjegyzésünk kékkel közbeszúrva.
A BEREPÜLÉS MÁSNAPJÁN
HAZUDNAK RENDÜLETLENÜL
Az MTI megkeresésére a Külügyminisztérium szóvivője azt mondta, hogy a tárca csak "postásként" vett részt ebben az ügyben. "Csak közvetítő szerepet játszik a Külügyminisztérium" - hangsúlyozta Mátrai Zsuzsanna. A Nemzeti Közlekedési Hatóság megerősítette, hogy ők adták ki az engedélyt az izraeli gépeknek. "Az izraeli repülőgépek számára előzetes külügyi egyeztetést követően a légiközlekedési törvény alapján került az átrepülési engedély kiadásra" (nem átrepült az ellenséges gép az ország fölött, hanem berepült kémkedni, alacsonyan) - írta egymondatos válaszában Szabó Aliz, az NKH kommunikációs referense. A hatóság levelében nem válaszolt arra a kérdésére, hogy pontosan milyen célból érkeztek a gépek, milyen típusú repülőkről van szó, honnan jöttek és hova tartottak, leszálltak-e Magyarországon és szállítottak-e utasokat. (index,részlet) 2010-03-18
FOKOZZÁK A HAZUGSÁGOKAT
NINCS SEMMI KÜLÖNÖS EBBEN
A "HADGYAKORLATBAN"?
A Magyar Nemzet szerint a két repülőgép az izraeli légierők felségjelzéseit viselte, valamint védett járatként szerepelt az európai légiirányításban. A Honvédelmi Minisztérium szóvivője csütörtök délelőtt azt közölte: a tárcának előzetesen semmilyen információja nem volt az izraeli katonai gépek érkezésével kapcsolatban. Polcz Kornélia, a Nemzeti Közlekedési Hatóság szóvivője tudatta: ők adták ki a repülési engedélyt, előzetes külügyi egyeztetéseket követően, a hatályos jogszabályok alapján. „Ebbe az ügybe nem kívánunk mélyebben belefolyni” – tette hozzá. Az MR1-Kossuth Rádió megkeresésére a Külügyminisztériumban azt mondták: ők csak közvetítőként játszottak szerepet az átrepülés lebonyolításában. Szollár Domokos kormányszóvivő azt állítja, hogy elrendelték az azonnali vizsgálatot, és ez kiderítette, minden a papírok szerint zajlott, csupán azt tartja aggályosnak, hogy ő maga is a médiából értesült a hadgyakorlatról. Hozzátette: a történtekben nincs semmi különös, hiszen Ferihegy nemcsak polgári, hanem NATO-repülőtér is, ahol sok a katonai célú repülés is. Nem kémrepülők jártak szerdán Ferihegyen, a két izraeli gép egy szokásos rutinfeladatot látott el, korábban is történt már ilyen – mondta a történtekről Aliza Bin-Noun izraeli nagykövet. Az izraeli légierő gépei a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kaptak engedélyt a szokásos rutinfeladat végrehajtására, a gyakorlatnak megfelelően a magyar Külügyminisztériumot is bevonták a folyamatba – hangsúlyozta Aliza Bin-Noun. A rutingyakorlatban Budapest mellett a bolgár Várna is szerepelt – tette hozzá. „Megkaptuk Magyarországtól az átrepülési engedélyt, mint ahogy Romániától és Bulgáriától is. Ez egy rutinfeladat volt, hogy a pilóták gyakorlatozhassanak. Nem katonai, hanem civil légifolyosót használtak a gépek, a földi légiirányítókkal mindeközben folyamatosan tartották a kapcsolatot" – mondta az MR1-Kossuth Rádiónak. Az MTI azon kérdésére, hogy pontosan milyen rutinfeladatot hajtottak végre a gépek, a nagykövet azt mondta: nem tudja megmondani a gyakorlat célját és pontos időpontját sem, mert nincs beavatva a részletekbe. A nagykövetség feladata mindössze az, hogy engedélyeket kérjen a hatóságoktól ilyen esetekben – tette hozzá. Aliza Bin-Noun szerint nem véletlenül jelent meg a hír a csütörtöki Magyar Nemzetben, e mögött Izrael-elleneség állhat – vélekedett. Az izraeli sajtóban és rádióban semmiféle hír nem látott napvilágot az történtekről. A két diplomáciai jelzést használó izraeli gép ferihegyi útjával kapcsolatban az izraeli külügyminisztérium szóvivője annyit mondott, hogy nincs semmiféle hozzáfűznivalójuk a magyar hatóságok által közöltekhez, amelyek szerint a gépek engedélyek birtokában, szabályosan használták Magyarország légterét. Az izraeli hadsereg szóvivője annyit közölt, hogy rutinfeladatról, gyakorlatozásról van szó, melyben megtörtént a szükséges együttműködés a magyar hatóságokkal. A szokásos hadgyakorlat részletei katonai titkokat képeznek, (akkor ez közös Izrael-i és Magyarországi- hadgyakorlat volt????) amelyről nem kíván nyilatkozni. A Ferihegy fölött átrepülő kémgépeket elektronikus porszívónak szokták becézni, ugyanis több száz kilométeres távolságból képesek lehallgatni minden elektromágneses sugárzást. Legyen az mobiltelefon, wifi, rádió- vagy radarjel. Egy ilyen repülőgép több mint nyolcvanmillió dollárba kerül. Az izraeli légierőnek összesen három ilyen gépe van. Nincs ok pánikra – mondta több, neve elhallgatását kérő haditechnikai szakértő az MR1-Kossuth Rádiónak, akik szerint nem rendkívüli esetről van szó, hiszen egyrészt a gépeknek volt átrepülési engedélyük, másrészt nemcsak az izraeli, hanem például az amerikai légierő repülőgépei is állandó vendégei Ferihegynek. (MR)
MILYEN ALAPON JÖTTEK EZEK A GÉPEK?
Szekeres szerint semmilyen veszély nem fenyegette a magyar légteret a múlt csütörtöki gyakorlat kapcsán. Tömböl László vezérkari főnök elmondta: két izraeli repülőgép számára az engedély március 17. és 20. közé szólt. A két gép 17-én három perc eltéréssel és háromszáz méteres magasságkülönbséggel léptek be a magyar légtérbe, ahol mindent az engedélyezésben foglaltaknak megfelelően tettek. Ebben benne volt az is, hogy úgymond átstartoltak a ferihegyi repülőtéren. Ez nem egy kifejezetten katonai manőver, a lényege, hogy a repülőgép nem fejezi be a leszállást, hanem a kifutópálya megközelítése, vagy érintése után visszaemelkedik. A két izraeli gép tulajdonképpen nagytávolságú navigációs gyakorlórepülést végzett, amelynek során Ferihegy mellett a bulgáriai Várna repülőterén is átstartolással gyakorolták a bejöveteli eljárást, ugyanis ezek különböznek a repülőtereken - mondta Tömböl, majd hozzátette: minden a repülési terveknek megfelelően, a diplomáciai engedélyben foglaltak szerint történt. (Tömböl nem árulta el, mióta van magyar-izraeli katonai együttműködés? Ezt milyen törvényben rögzítették?) (…) A bizottság ellenzéki képviselő ugyanakkor többszöri kérdésükre sem kaptak arra választ, hogy a két repülőgépen milyen esetleges kémberendezésekkel volt felszerelve, hogy használták-e ezeket, illetve hogy pontosan milyen céllal érkeztek a gépek Magyarországra. (ATV,részlet)
Az ATV 18 órás hírekben azt mondták, hogy ez a repülés egy próba volt hogy izraeli gépek képesek elérni Iránt is. Ezt azonban a honlapjukon nem nem közölték. 2010-03-23
TOVÁBB KÖDÖSÍTENEK
Nem volt nemzetbiztonsági veszély?
Szabó Vilmos: nem voltak "veszélyes" eszközök az izraeli gépeken. A külügyminisztériumi vizsgálat szerint nem voltak "veszélyes" anyagok és eszközök a Magyarországra berepülő izraeli gépeken - mondta Szabó Vilmos külügyi államtitkár az MTI-nek kedden Budapesten a honvédelmi bizottság rendkívüli ülése után. A Külügyminisztérium vizsgálata szerint nem voltak a törvényben meghatározott veszélyes anyagok és eszközök az izraeli gépeken - mondta az államtitkár az MTI azon kérdésére, hogy voltak-e hírszerzésre alkalmas eszközök a repülőkön. Nemzetbiztonsági veszély nem fenyegette az országot - hangsúlyozta Szabó Vilmos.
FOLYTATÁSOS HAZUGSÁGOK
A Nemzeti Közlekedési Hatóság hat éve szabálytalanul ad ki engedélyeket a magyar légtérbe belépni szándékozó állami vagy katonai gépek számára - derült ki a parlament honvédelmi bizottságának ülésén. 2004 májusa óta egy kormányrendelet szerint a közlekedési hatóságnak előzetesen tájékoztatnia kell a magyar titkosszolgálatokat minden nem NATO szövetséges berepülési kérelemről, és Hónig Péter közlekedési miniszter elismerte, hogy ez több esetben, így múlt héten sem történt meg, amikor két izraeli felderítőgép gyakorlatozott a ferihegyi repülőtér fölött. Hónig Péter elmondta: a Nemzeti Közlekedési Hatóság elindította a vizsgálatot az üggyel kapcsolatban. "Meg fogjuk vizsgálni, ki, milyen hibát követett el, és mik lesznek ennek a következményei. De ennél fontosabb, hogy a jogszabályi környezetet kell a mindennapi élethez illeszteni" - tette hozzá. A közlekedési tárca és a hatóság szerint ugyanis betarthatatlan a jogszabály. A bizottsági meghallgatáson egyik miniszter sem tudott válaszolni arra, hogy pontosan milyen célból gyakorlatoztak Magyarországon a gépek, milyen munkát végeztek, és milyen felszerelésük volt. Tömböl László vezérkari főnök volt a legkonkrétabb. "A repülési tervnek megfelelően hajtották végre a repülést. Ezek a gépek nagytávolságú navigációs gyakorlatot hajtottak végre, az irányító központnak tehát nem volt sem oka, sem lehetősége beavatkozni" - fejtette ki. Szekeres Imre honvédelmi miniszter közölte, az izraeli gyakorlatban semmi rendkívüli nincs, 2009-ben több mint 20 ezer ilyen jellegű berepülés volt a magyar légtérben. A miniszterek hangsúlyozták, hogy a magyar lakosság nem volt veszélyben, azt viszont a vezérkari főnök elismerte, hogy ha nem a terv szerint repültek volna a gépek, akkor ez ellen a katonai titkosszolgálat sem tudott volna mit tenni. Az ülésen részt vevő Morvai Krisztina jobbikos európai parlamenti képviselő azt mondta, hazaárulás és hűtlenség gyanúja miatt feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen. Lázár János, a honvédelmi bizottság fideszes elnöke pedig személyi felelősöket akar. "Azt kezdeményezzük, hogy a kormányfő azonnali hatállyal mentse fel a Nemzeti Közlekedési Hatóság teljes vezetését, mérlegelje a közlekedési miniszter felmentését és a honvédelmi miniszter felelősségét. Felszólítjuk a kormányt, hogy hozza nyilvánosságra, mi volt a berepülő izraeli gépek célja" - jelentette ki. Lázár János azt is kéri, hogy a kormány szabályozza újra a berepülés feltételeit és hozza nyilvánosságra, hogy a nem NATO szövetséges országok milyen jellegű gyakorlatokat végeznek Magyarországon. Követeli továbbá a nemzetbiztonsági kabinet összehívását, erre azonban a kormányszóvivő közölte, hogy a testület már múlt héten összeült, és bizottságot hozott létre az ügy kivizsgálására. Az erről szóló jelentést szerdán fogadja el a kormány (inforadio,részlet)2010-03-23
HÜLYÉNEK NÉZNEK BENNÜNKET
A Nemzeti Közlekedési Hatóság négy munkatársa ellen fegyelmi eljárás indult, a légügyi osztály igazgatóját pedig felfüggesztették az izraeli gépek március 17-i berepülésével összefüggésben - közölte a szakminiszter reggeli műsorunkban. Hónig Péter az MR1-Kossuth Rádióban megismételte: a hatóságok nem tartották be a szabályokat az engedélyezéskor, de az ország biztonságát nem veszélyeztette a légi gyakorlat. A közlekedési miniszter kedden a parlamenti szakbizottság előtt már elismerte, hogy a hatóságok nem jártak el szabályszerűen, amikor az izraeli gépek múlt héten berepültek Magyarországra, a közlekedési hatóság ugyanis az engedély kiadása előtt nem kérte a polgári és a katonai titkosszolgálatok jóváhagyását. Vágó József, a Légiközlekedési Igazgatóság vezetője ezt azzal magyarázta, hogy a vonatkozó kormányrendelet betarthatatlan, és a szabályozás megszületése óta, vagyis hat éve nem is tartják be. Az a gyakorlat alakult ki, hogy csak a nemzetbiztonsági kockázatot jelentő kérelmeket küldik meg jóváhagyásra a szolgálatoknak - tette hozzá. Szekeres Imre honvédelmi miniszter is azt mondta, teljesen egyértelmű, hogy nem tartották be a jogszabályokat ennél az eljárásnál. A tárca elindította a vizsgálatot, amikor ez lezárul, meghozzák a szükséges döntéseket. A Fidesz szerda délelőtt arra szólította fel Szekeres Imre honvédelmi és Hónig Péter közlekedési minisztert, hogy azonnal távozzanak hivatalukból az izraeli gépek ügye miatt. Kontrát Károly, az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának fideszes tagja közölte: a „kémrepülőbotránnyal” kapcsolatban a kormány ugyanazt teszi, mint a 2006. augusztus 20-i tűzijáték-tragédia után, amikor egy meteorológussal vitették el a balhét. Izrael budapesti nagykövetsége március elsején kérte a gépek gyakorlatához szükséges engedélyt a magyar Külügyminisztériumon keresztül a közlekedési hatóságtól. (Érdekes, a magyar közvéleményt elfelejették értesíteni két hétig arról, hogy zsidó gépek fognak gyakorlatozni majd nálunk. Miért titkolták el?) Még aznap megkapták a jóváhagyást. A két felderítő gép március 17-én lépett be a magyar légtérbe, de a hosszú távú navigációs gyakorlat érintette Romániát, Bulgáriát és Törökországot is. Egy úgynevezett touch and go manővert hajtottak végre Ferihegyen, ami azt jelenti, hogy a bejövetelt gyakorolták a pilóták. A repülők kerekei megérintették a leszállópályát, de egyből fel is emelkedtek. A gépeken nem voltak felderítő műszerek, mert ezt a török hatóságok nem engedélyezték. (MR, 2010-03-24)
TALÁLTAK BŰNBAKOKAT
Nem ismeri el felelősségét az izraeli kémrepülőgépek ügyében a Nemzeti Közlekedési Hatóság szerdán felmentett igazgatója. Vágó József először a hírTV-nek nyilatkozott, miután Hónig Péter közlekedési miniszter felfüggesztette állásából. Az igazgató szerint azért nem tudták betartani a szabályokat, mert a repülőgépek légtérhasználati jogáról szóló törvény alkalmazhatatlan. Elmondása szerint ezt többször is jelezték a szakminisztériumoknak, felvetésükkel azonban érdemben egyik tárca sem foglalkozott. Az izraeli gépek berepülése miatt a légügyi igazgatón kívül a Nemzeti Közlekedési Hatóság 4 további munkatársa ellen is fegyelmi eljárás indult. Vágó József a honvédelmi bizottság keddi rendkívüli ülésén ismerte el, hogy 6 éve adnak ki törvénysértő módon légi közlekedési engedélyeket.(hírTV)2010-03-25
TOVÁBBRA IS VÁRJUK AZ ILLETÉKES ELVTÁRSAKTÓL, HOGY MILYEN KATONAI EGYÜTTMŰKÖDÉSI SZERZŐDÉS VAN MAGYARORSZÁG ÉS IZRAEL KÖZÖTT?
Mikor hozták ezt a döntést? Mikor hirdették ki?