2010. május 26., szerda

MÁJUS 26 – ÚJRA LENGYEL GÉP


ÚJABB MESE A LENGYEL GÉPRŐL

Úgy látszik Lengyelország felett valami átok lebeg, mert semmilyen hír nem stimmel ami onnan jön. Vannak, akik még emlékeznek arra amivel mi sokat foglalkoztunk. A bizonyos lengyel és svéd betűlopókról van szó, akik az Auschwitz-i holoszanatórium feliratát ellopták még tavaly decemberben. Az öt lengyelt gyorsan elitélték akik a betűket leszedték, de a svéd megbízóról, az állítólagos "náci" fiatalemberről azóta is hallgatnak, immár két hónapja húzódik a tárgyalása. Nehéz szülés lesz az is. Most a lezuhant lengyel gép is nyúlik mint a rétestészta, akár több évig is. Most már minden héten újabb mesével jönnek elő. Az alábbi mese a legújabb.
Az április 10-én lezuhant lengyel elnöki repülőgép pilótái több vészjelzést is figyelmen kívül hagytak, ez okozta a Tu-154-es katasztrófáját - nyilatkozta szerdán Edmund Klich légügyi szakértő. A pilóták nem követték a gép automata figyelmeztető berendezésének utasításait. Figyelmen kívül hagyták azt a jelzést is, hogy túl közel kerültek a földhöz, ezért emeljék fel a gépet. Amikor százméteres magasságban repültek, feljebb kellett volna emelkedniük, ahelyett, hogy a szélsőségesen rossz időjárási körülmények közepette próbálkozzanak a landolással - vélekedett a szakértő. Klich kedden megerősítette, hogy a katasztrófa perceiben a pilótafülkében tartózkodott Andrzej Blasik, a lengyel légierő parancsnoka. A szakértő szerint azonban semmi jel nem mutat arra, hogy a tábornok befolyásolta volna a pilótákat, leszállásra utasította volna őket, vagy akár nyomást gyakorolt volna rájuk. Mindenesetre egy illetéktelen személy jelenléte a pilótafülkében zavaró a pilóták számára - jegyezte meg. A szakértő egy másik lengyel lapnak, a Gazeta Wyborczának nyilatkozva azt is kifejtette: a katonai pilóták kiképzésüknél fogva hajlamosak a vakmerő manőverekre. A repülésbiztonsági utasítások figyelmen kívül hagyása gyakori eset a harci pilóták között - fűzte hozzá. A Tu-154-es lengyel kormánygép, amelyen az államfő és felesége, a hadsereg teljes vezérkara, a jegybank elnöke és a lengyel társadalmi és politikai élet számos jeles képviselője utazott a katinyi (Katyn) emlékhelyre, leszállás közben a nyugat-oroszországi Szmolenszk katonai repülőtere mellett zuhant le. A katasztrófában a gépen utazó mind a 96 ember életét vesztette. (hirado.hu/MTI)

A hozzánemértő elkezd gondolkodni, hogy mi a fenének megy egy utas a pilótafülkébe, egy kormánygépen? Kormánygépeknél a legjobb, megbízható pilótákat szokták alkalmazni. Most meg kiderül, hogy ezek link alakok voltak, akik a relülési szabályokat sorozatosan megszegték. Hihető ez? Aligha. Ha katonai pilóták voltak ezek, akkor sem hihető ez a sorozatos linkség, szabálytalanság egy ilyen fontos úton és ilyen fontos utasoknál.