2009. július 30., csütörtök

JÚLIUS 30 - TOVÁBB HAZUDNAK A FÜRDŐVEZETŐK

A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem napok, hanem hetek óta tudtak az alkalmazottak annak az aknafedélnek a hibájáról, amely miatt életét vesztette egy kilencéves kisfiú múlt hét csütörtökön a fővárosi Aquaworldben - állította az [origo]-nak a fürdő három dolgozója, akik a rájuk vonatkozó titoktartási szerződés miatt nevük elhallgatását kérve beszéltek a történtekről. Szerintük "felháborító", hogy a belső vizsgálatot követően két - az üzemeltetés, illetve a karbantartás területén dolgozó - munkatársat, illetve két másik dolgozót bocsátott el a cég, mert azt mondták, jóval többen - köztük vezetők is - tudtak a hibáról, mégsem tettek semmit. Az intézmény működését ismerő, de nem műszaki területen dolgozó forrásaink szerint azonban mindenki - így az illetékes vezetők is - tudtak a hibáról, mivel azt már július eleje óta írásban és szóban is jelezte több úszómester és más alkalmazott is. "A gyakorlatban ez úgy történik, hogy van egy füzet erre a célra, ebbe kell beírni, ha hibát, hiányosságot tapasztalunk vagy más észrevétel van" - magyarázta egyikük. Nem napok, hanem hetek óta a lábukkal nyomták le a felemelkedő fedőt, nemcsak a medencénél dolgozó úgynevezett animátorok, hanem más medencékhez beosztott úszómesterek is, ha arra jártak - állította egyikük. Két forrásunk is azt mondta összesen legalább 5-6 alkalommal jelezték a problémát, egyikük szerint pedig kollégájuk még közvetlenül a csütörtöki baleset előtt pár órával is szóvá tette a hibát. (A felemelkedő tetőt egyik olvasónk képen is megörökítette, az erről szóló cikkünket itt találja meg.) Az Aquaworld közölte az [origo]-val: "az írásos dokumentumokat - többek között két spirálfüzetet (egyik a vízgépészeké, a másik az úszómestereké) - a rendőrség lefoglalta". "A rendőrség beleegyezésével a füzeteket lemásoltuk, hogy a belső vizsgálat folyamán ezt fel tudjuk használni" - tették hozzá. Ennek alapján állítják, hogy csak az egyik füzetben találtak mindössze egy bejegyzést az aknafedélről, ezt is július 19-i dátummal. A füzetek célja nem az, hogy azon keresztül a feletteseikkel kommunikáljanak az egyes részlegek ügyeletes vezetői - írta válaszában az Aquaworld -, hanem az, hogy az egyes műszakok közötti információ átadás-átvétel működjön. A hibát a felettesekkel a "napi rendszeres megbeszélés és írásbeli feljegyzés készítése" során kellett volna tudatni, de "ezeket a fórumokat nem használták a rendkívüli felmondással elbocsátott felelős vezető munkatársak, így történhetett tehát, hogy a felettesek nem tudtak az aknafedél hibájáról". (origo, júl.30, részlet)
Nem vitás, gyilkosok voltak a fürdővezetők... és most kisebb beosztású munkásokra akarják kenni a felelősségüket. Több mint egy hét után is hallgatnak arról, hogy hány forinttal akarják kárpótolni a szülőket?