2010. február 14., vasárnap

FEBRUÁR 15 – MOHÁCSI PEDOFIL

A PEDOFILIA BADARSÁG - MONDJA A TANÁR

B. Mihály 46 éves művész-pedagógust egy évvel ezelőtt abból a mohácsi általános iskolából vitték el a rendőrök, amelyben tanított. A nyomozás során több száz embert, köztük sok gyermeket hallgattak meg. A tanárt 15 rendbeli szemérem elleni erőszakkal és egyéb bűncselekményekkel vádolják. A tárgyalás a mohácsi bíróságon, zárt ajtók mögött zajlik.
Aki nem ismeri a pedagógiai módszereimet, amelyekkel valakiből művészt akarok faragni, a maximalizmusomat, aki nem tudja, hogy a szakköröm mennyire más volt, mint bármelyik, az könnyen bedőlhetett ezeknek a híreknek. Főleg a nagyok, a 18 év felettiek, tanítványok és barátok, de a kicsik is nagyon sokat harcoltak, hogy megvédjenek. Háborúztak értem az iskolai osztályukban, más közösségekben. Jó érzés, hogy kiálltak értem, de nagyon bánt, hogy erre kényszerültek. (…) Húsz év alatt háromezer gyereket tanítottam, csak szakkörösöm volt legalább ötszáz. Nem egy közülük már felnőtt nő, sokan jelezték: ha szükség van rájuk, akár külföldről is hazajönnek. Soha nem volt semmi, most meg egy hólabda, amire minden rátapadt, maga alá temetett. (…) Tény, hogy a szakkörben csak a szuper tehetséges gyerekekkel foglalkoztam. A szakkör pedagógia volt, módszer, közösségfaragás, nem csak rajz. Amikor megtörtént velem, ami megtörtént, még összetartóbbakká váltak, még szorosabb lett köztük a kötelék, valóságos riadóláncot hoztak létre. Beszélhettünk, meghallgattuk egymást. Amikor hazajöttem, derült csak ki igazán, hogy ez mennyire hiányzott nekik. Egymásnak adták a kilincset. (…) Olyan szülőkkel találkoztam, akikkel előtte soha. Volt, amikor tizennégyen ültünk itt a szobában, és olyan szakkörösöm, aki az elmúlt két hétben háromszor is járt nálam. (….) Újra felveszem a kapcsolatot a régen elhagyott galériákkal, könyveket fogok rajzolni. Bent is befejeztem egy mesekönyv illusztrálását. A reklám terén is érkeztek megkeresések, a munka a börtönkórházba is bejött. A fontos emberek, akik tudták, hogy mindez badarság, megtaláltak. (szöveg-kép, stop)
A Stop képmutató kérdezője véletlenül sem kérdezte meg, hogy a tanárnak volt e valaha felesége, élettársa, esetleg saját gyereke?