2009. december 8., kedd

DECEMBER 8 – PÉCSI GYILKOS

KÉT HETE HALLGATNAK A GYILKOSRÓL
SE KÉP SE HANG RÓLA
NEVÉT SEM KÖZLIK



A pécsi lövöldöző hidegvérrel célzott Gergő férfiasságára

Öt golyó fúródott Ferletyák Gergő testébe, isteni csodának tartják, hogy túlélte a lövöldözést. Gergő a kórházban a Borsnak mondta el elsőként, mit élt át a szörnyű délelőttön. ÁLDOZAT - Két ember áll Gergő kórházi ágya mellett, az édesanyja már ezerszer hálát mondott a fiú megmeneküléséért, a lövöldözésben megsérült Talián tanár úr pedig maga is áldozat, pontosan tudja, hogy min ment keresztül tanítványa. Gergőben millió érzés, rengeteg keserűség kavarog, mégis igyekszik összeszedett maradni.
Bors: Hogy emlékszel arra a napra?
Háromórás gyakorlatra mentünk a biokémiai laborba. Ákos (a lövöldöző) már a terem előtt toporgott, feszült volt. Még rá is kérdeztem: Ákos, leülhetek melléd? Erre ő csak annyit mondott: nem, pihenni akarok. Ezután bementünk a terembe. Később azt mondta, hogy kimegy vécére. Majd visszajött, de akkor sem maradt nyugton. A ceruzájával dobolt, a kezével ütögette a padot, majd újra fogta a táskáját, és újra kiment a teremből, de nyitva hagyta maga után az ajtót.
Bors: Mikor jött vissza újra?
Néhány perc telt el, Miki (az áldozat) elindult, hogy becsukja az ajtót, de nemjött vissza, csak egy hatalmas durranást hallottunk. Az első pillanatban azt hittük, hogy valami felrobbant. Hatalmas pánik tört ki, a lányok sikítottak, én pedig csak annyit éreztem, hogy iszonyatosan el- kezd zsibbadni a jobb térdem és a földre rogytam. Aztán a bal lábamban és a talpamban is éreztem ugyanazt a zsibbadást. Először azt hittem, hogy valami erős sugárzás ért. Aztán megláttam Ákos arcát. Rémisztő volt. A szeme sem rebbent, célzott, és újra belém lőtt. Majd az alhasamba még két lövést kaptam.
Bors: Éreztél fájdalmat?
Nem fájt semmim, csak mindenem zsibbadt. Fel akartam húzni magam a padok közül, de nem sikerült. Visszaestem a földre, a saját vértócsámba zuhantam. Akkor fogtam csak fel, hogy mi történt velem.
Bors: Mire gondoltál ezután?
Az édesanyámra, hogy meg ne tudja, hogy megsérültem, mert borzasztóan aggódni fog. Éreztem, hogy megy le a vérnyomásom, levegőt sem kaptam. Amikor a mentős megérkezett, azt kérdezgettem tőle: meg fogok halni? Ezután hatalmas nyugalom fogott el. Elengedtem magam, és úgy éreztem: talán jobb lesz így.
Bors: Mit érzel most Ákos iránt?
Remélem, megkapja a büntetését, és ezután egész életében gyógyszereken fog élni, úgy, hogy soha többé ne tudjon magáról. Az arcát sosem felejtem el – ahogy rám nézett és célzott. Nem kapkodott, nem sírta el magát. Az volt a célja, hogy minél nagyobb fájdalmat okozzon.
Bors: Szerinted miért pont titeket vett célba?
Nem voltak barátai, és úgy tudom, hogy hadilábon állt a lányokkal is. Azért haragudott ránk, mert mi jók voltunk a csajoknál, féltékeny volt. Azzal, hogy Mikit lelőtte, azt akarta elérni, hogy elveszítsem a legjobb barátomat. Azzal, hogy az ágyékomra célzott, a férfiasságomat akarta elvenni. (Kép, szöveg: Bors)

HANGSÚLYOZZUK

Ugyanazt mondjuk mint a gyilkosság napján, hogy ez a mocskos patkány nem önmaga találta ki ezt a gyilkossági sorozatot. A fentiekből is az az érzésünk származik, hogy valakik csak egy megfelelő alanyt kerestek arra, hogy iskolában gyilkoljon valaki. Ugyanez vonatkozik a cigány tanárverésekre, meg amikor magyar gyerekeket vernek meg, ölnek meg iskolákban. Voltak ilyenek bőven. Ezek nem spontán fejlemények voltak, hanem valakik az iskolákat célozták meg ezekre az erőszakokra. Mint ahogy a 6 cigány lelölvése is megrendelt bérgyilkosság volt. Könnyen kitalálható kik lehetettek a megrendelők? Azok, akik Magyarországon - minden áron - polgárháborús viszonyokat akartak megteremteni. Azért beszélünk múlt időben, mert ez az aljas tervük nem fog sikerülni.